Bortsprungen dag med rädslor

Dagen har bara flugit iväg, snart dags att bege sig mot dagis.

Dagispersonalen pratade med mig imorse om Amelie. Tydligen har hon sista tiden blivit sjukligt rädd för allting och storgråter och är jätteledsen över en mängd saker, så som att en hund gick förbi utanför fönstret, en kvinna från kommunen kom på besök, en vikarie sattes in......Hon vill då till andra avdelningen och fröknarna där helt plötsligt. Väldigt konstigt. Hon älskar ju sitt dagis. Ohc med oss är hon aldrig rädd för nåt. Jo jag vet att det är ett avsnitt på Bolibompa hon inte tycker om, thats it. Och så vill hon att vi ska sitta brevid henne när hon somnar. Men det är väl bara normalt för en 2åring. Hoppas det är nån fas, vill ju inte att hon ska gå runt och vara rädd.

Hon har sagt ett par gånger att hon var ledsen på dagis men när vi frågat varför har hon bara sagt "ja". Hon kan ju inte förklara, vet ju inte riktigt vad det är att känna sig rädd. Har hon inte slagit sig eller bråkat med nån så kan hon inte berätta.

Genast kände jag mig som världens sämsta mamma, jag borde sett det här. Och jag gick med nedslaget huvud därifrån. Hoppas det går över snart. Vill inte göra en stor grej av det heller gentemot Amelie, men som sagt, man vill ju inte att hon ska gå runt och känna sig rädd och ledsen.

Jag och Mathias diskuterade iaf idag att vi inte ska låta henne titta på tv i direkt anslutning innan nattning, då blir det ju i allafall lite mindre intryck att bearbeta på natten, för hon drömmer ju en hel del just nu. Kanske mindre intryck att bli rädd för också på dagarna. Inte vet jag.

Mathias är för övrigt i Eskilstuna idag och spelar match. Hade tänkt titta på matchen på nätet, dom visar den på www.webbsport.se men så hade han tagit med sig laptopen!!! Åh så tråkigt.
Guif borta är alltid en svår nöt och jag tror de får det tufft, men det vore grymt om de kunde ta dem!!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

min lilla kråka, man kan aldrig veta vad som rör sig i huvudet,men kan de vara så att hon känner sig "utanför" på nått sätt behöver vanliga rutiner som man känner sig " trygg i " de får inte hända nått som är utanför sin vardag, gud vad jag tycker att det är tråkigt att jag inte vara där o hämta o så, ni har ju en tuff varfag med allt, skulle gärna hjälpa till om jag kunde/ kramiz, skall tiita på matchen, varför tog han med laptoppen? kram till er

2008-12-03 @ 17:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0