Dan före julafton!

Jobbar halvdag idag. Härligt! Och fortfarande ingen magsjuka, vågar man ropa hej ännu???!

Igår hade de match och vann, härligt! Viktiga poäng! Hade en otroligt stissig Mathias hemma igår och medan jag tapetserade gästrummet klart skulle han följa matchen online över nätet. Han hade så dåligt samvete att han var sjuk, de matcher han missat i sin 14 åriga karriär i Elitserien är lätt räknade på en hands fingrar. Men va fan, magsjuka kan man ju inte rå för, e man sjuk så e man! Och panik fick han över onlinerapporteringen med;
"Herregud, e det så här ni sitter och tittar varje bortamatch???????? Jag klarar inte av det här, jag får panik, jag måste göra nått annat". :-) Han var så nervös!

Viktiga i Drott igår var också att eftersom Mathias och Tobias var borta, så tvingades de yngre förmågorna kliva fram, vilket de gjorde med. Skitbra!! Tror det kan ha en väldigt viktig psykisk effekt.

Nog om handboll, nu är det jul imorgon! Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul!
Vi blir då hemma över julen, och trots att det bara är vi tre känner jag mig rätt stressad idag, har SÅ mycket att göra efter jobbet. Ska handla det sista klapparna, sista maten och sen ska vi tillsammans åka och handla lite lister till hemmet och snickra lite granna innan syrran kommer på juldan. OCH sen ser vårt hem ut som SKIT och måste storstädas ikväll. Och vår gamla soffa står där granen ska stå, så den måste flyttas, men den kan inte flyttas fören golvet i gästrummet är klart. Och ingen gran kan då komma in fören det är klart.
Sen ska ju skinkan griljeras, köttbullar rullas, pepparkakor bakas och ny knäck kokas. Puh!

Hrm, läste just igenom vad jag skivit, ska nog ta och tagga ner nu va, julen ska ju vara mysig! Äh, det blir vad det blir. Mysigt ska det iaf bli att få besök hemifrån, på juldagens kväll kommer min syster,, yippie!!!! Jag har bett min bror med fru svänga förbi med om de har möjlighet, hans frus familj bor i Skåne så de är inte långt härifrån. Vore skoj om de gjorde det så har jag både mina syskon här!!

Nej nu ska jag göra sista rycket innan jul. God jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0