Jul och vi snubblade på mållinjen

Samma sekund jag drog på mig jackan på jobbet igår för att gå på julledighet kom illamåendet. Försökte tränga bort det men det kom och gick hela tiden. Åkte och handlade det sista i mat och klappväg, jag var inte ensam om jag säger som så.....När jag går där och tänker "f-n jag trodde jag skulle klara mig ifrån kräket" så ringer Mathias. Då har  Amelie blivit sjuk. Dock inte kräksjuk, men feber, snorig och hostig som bara den. Amelie som är ett allergibarn får alltid en otäck hosta när hon blir sjuk, som oftast brukar sitta i länge. Okej tillbaka till shoppingturen, så då fick jag ta vägen förbi Apoteket och där var det, skojar inte, typ femton meter kö! Allt jag kunde tänka på var att jag var tvungen att hinna hem innan kräket kom, fy va hemskt att stå mitt bland folk och bli sjuk.
Jag hann hem, fick lägga mig på soffan ett bra tag och vila. Kände hur stressen bara steg i mig, här låg jag och höll på att bli sjuk och så fanns det hur mycket som helst att fixa till julafton. Men som vanligt har jag världens sötaste sambo som alltid kliver fram när jag verkligen verkligen behöver honom. Fick order att gå och lägga mig sen började han fixa här hemma med allt som behövdes göras.
MEN för att göra en väldigt lång historia kort så kom det aldrig nått kräk! Och NU borde jag väl fasen ha klarat mig?! Ha ha, världens tjat om kräk här, trevlig läsning! Men min mage är i uppror och jag fick inte i mig nån mat igår fören den traditionsenliga skinkmackan vid midnatt.  Så nåt knas  e det. Och hade inte Amelie blivit sjuk hade vi kommit i mål, det vill säga nå julafton med allting gjort som skulle göras och frisk familj, men men.... :-)

Vi klädde granen igår med, Amelie var väldigt duktig. Och ja, de flesta kulor och dekorationer hamnad på samma ställe, men det är en himla fin gran!

Julgran -08

Så hur e det då med Amelie idag? Hon vaknade med närmare 39 graders feber älsklingen så det kommer bli en väldigt lugn julafton, men så var det ju tänkt från början!!!!! Hon har hittat julklapparna från tomten som tomten varit och lagt i julstrumpan i natt, hon blev väldigt förvånad! Vi ligger fortfarande i sängen så hon har inte sett paketen under granen än och sen vet man ju inte ifall tomten kanske kommer på besök senare ikväll......(läs runt 18tiden!)

GOD JUUUUUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0