Mammas spis!

Söndag igen och vi har pysslat lite hemma idag. Som vanligt hinner man inte lika mycket som man tror att man ska! Men vi har i alla fall hunnit handla hem lite saker, rivit tapeter, fixat ett fönsters insida, målat taket och garderoben i gästrummet. Imorgon ska jag inhandla lite tapeter och sen får vi börja tapetsera i veckan och sen är det golvet!

Amelie har varit på extra strålande humör i helgen. Sötare än vanligt och sprungit runt här som ett yrt höns. Hon har börjat säga "Vad gör du mamma/pappa?!" och det låter gudomligt sött! "Varför det" kommer också mer och mer men jag tror inte att hon riktigt förstår ännu innebörden av frågan, det är nog mer något hon plockat med sig från dagis.

Det sötaste från Amelie kom ikväll när Mathias stod och laga mat. Hon fick ett utbrott och började storgråta och skrek "det är mammas den där" och pekade mot spisen! ha ha ha! Om det innebär att jag lagar för mycket mat eller Mathias för lite, det lämnar jag osagt...... :-) Det är ju inte riktigt så att han inte lagar mat, mer att han inte kan för att han aldrig är hemma vid middagstid! Men sött var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0