Skönsjungande tvååring och snarkningar

Lördag morgon, klockan närmar sig 10. Sitter i soffan och tittar på Bolibompa, JAG tittar på Bolibompa. Har fastnat i nått stirr. Är trött. Brevid mig ligger Mathias och snarkar. Amelie springer runt och lekar och sjunger " var är snorkråkan, där e deeeeeeen, där e deeeeeeeen" :-) Härligt med kreativitet!
Igår orkade ingen av oss handla mat så vi åt pyttipanna, och drack vin. Härlig blandning, eller hur? Men det spelade ingen roll, för igår var vi nöjda med varsom. Vinet var riktigt gott. Sen tog det ca 20 minuter sen sov Mathias i soffan. Amelie somnade kort där efter, även hon i soffan. Här satt jag alldeles själv. Härligt avslappnad av lite vin och med två snarkandes sötnosar brevid mig.
Mathias vaknade efter en stund. Då blev jag trött. Då somnade jag i soffan. Åh dessa härliga fredagskvällar. Supersexiga! Jag gick och la mig, tog med mig lillfia. Mathias måste ha somnat på soffan senare för det var här jag hittade honom imorse. :-)

Nu ska vi ta och väcka honom, för nu är det dags för att jobba lite! Tapetsering står på agendan idag. Egentligen står en massa på agendan, inser nu hur mycket jag skjutit upp inför julen. Men nu slår det mig att vi måste köpa de sista julklapparna, handla mat, köpa gran, köpa hem mer fönsterfoder, koka knäck.......listan kan göras lång! Och inte många dagar kvar. Nåväl, tar nog tag i shoppingen imorgon, idag måste vi fixa vidare med gästrummet.

Amelie hade ett resonemang i soffan igår:
- Amelii tycker om pappa...
- Klart du gör, sa jag.
- Ameliiii inte tycka om pappa, Ameliiiiie äska pappa.
- Ja du älskar honom, va fin du e älskling som säger så.
- Mmmm, Ameliiii äska pappa, pappa e bäst!

Sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0