Utflykt till Götet

Idag blev det en utflykt till Göteborg och Partillebohallen där Drott mötte Sävehof!
Mathias hade träning imorse först innan avfärden till matchen så jag skjutsade först honom till träningen imorse, sen åt jag och syrran en lång frukost där vi snackade om allt mellan himmel och jord. Sedan packade vi ihop oss i bilen, plockade upp två andra spelarfruar, mina söta vänner Martina och Lisa och begav oss sen mot kära götet.

Stina & LinusStina och Linus

Väl framme mötte vi upp Linus och Stina, Linus spelade i Drott förut, och tog en snabbfika i trängseln i härliga köpcentrumet Allum i Partille. Eller metropolen som Lisa kallade det. Hon lärde mig även att Partilles slogan är "Bo på landet men ändå i stan" eller nått sånt. Tänk att varje dag lär man sig något nytt ;-)

Trots att vi åkte i god tid var vi inte i hallen fören typ fem i tre. Och trots att matchen var på väg att börja tyckte gamla mannen i luckan där vi skulle hämta ut biljetterna att det var viktigare att hälsa på alla barn och bekanta som redan klivit in än att dela ut biljetterna. Lite konstig inställning, men hey kul att de har roligt där i Partillebohallen med varandra...
Vi var många där som hejade på Drott och vi försökte så gott vi kunde att heja fram våra killar, vet att vi hördes och tror att det var uppskattat. Fick onda ögat av kvinnan framför mig, vet inte, antingen har hon aldrig varit på en handbollsmatch och upplevt att man faktiskt klappar händerna och hejar eller så hade hon bara en dålig dag, vem vet. Jag vet i alla fall att den kvinnan nog mest av allt inte ville vara där. Det roliga var att hon också var en spelarfru till en spelare som spelar i en helt annan liga än Elitserien. Kanske hade hon sett för många matcher..... ;-)

Drott-Sävehof

Nu gick det ju inte hela vägen idag tyvärr men första halvlek var riktigt bra. Vi var väl hemma i Halmstad vid 19 tiden igen och nu har vi däckat i soffan allihopa framför körslaget med varsin kopp te och lite hembakad mjuk pepparkaka (tack Martina för receptet!). Amelie är övertrött och fightas just nu med Mathias lite huruvida det är sängdags eller ej. Men annars har hon haft en rolig dag, hon hejade som vanligt på pappa och blev lite orolig när Danne åkte i marken och fick ont i ryggen, tror att Danne e hennes favorit efter pappa i laget!

Imorgon väntar Ullared för mig och syrran. Mathias jobbar hela helgen, hela dagarna :-( Nej, han är aldrig ledig stackarn. MEN i år får vi i allafall fira nyår ihop, det var två år sedan sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0