Var är mina nycklar?!

Mathias ringde förut, stressad och irriterad. En glad Amelie hördes i bakgrunden, hon skulle ju snart få cykla!
- Jag hittar inte mina nycklar, säger han
- Ja de är väl där du la dem sist älskling, du hade dem ju sist i onsdags natt när du kom hem från Eskilstuna.
- Ja men då la jag dem på bänken och där ligger de inte nu!!! (underförstått: DU har flyttat på dem).

Han letar vidare och allt jag hör e en massa prassel. Han fortsätter att bedyra att de inte är där han la dem sist. Jag försöker komma på olika ställen de kan ligga på.

Plötsligt:
- Jag hittade nycklarna...
-Jaha, okej, vart låg de då???? Frågade jag lite skämtsamt.
- HEJ DÅ, PUSSPUSS. fick jag till svar.

Skrattade lite för mig själv, det är ALLTID så. Vare sig det gäller hans nycklar, shorts, mössa, bilnycklar....

Amelie ringde mig också under dagen, fick hjälp av pappa.
Hon var ledsen hulkade hon fram mellan gråtattackerna. Pappa var tråkig. Vi sjöng lite och pratade om att hon skulle få följa med pappa på träning idag, då blev hon glad.
Sötfisen! Just det ja, det var viktigt att jag köpte juice med mig hem med. :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

klart att du köpte juice med dig hem eller hur?

vi tar med oss julklappar på onsdag till Botkyrkahallen säg till att Mathias vet det att vi väntar utanför när matchen är klar osv.

kram/mamma

2008-12-05 @ 21:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0