Middag för två, som vanligt...

Så sitter vi här och äter middag i vanlig ordning. Jag och Amelie. Utan Mathias. De gånger vi kan äta middag ihop per månad är lätträknade och ofantligt uppskattade varje gång. Även om vi så bara äter Spagetti och köttbullar.
Men imorgon e det fredag och Mathias jobbar bara dag, så då väntar vi med middagen och äter när han kommer hem vid åttatiden, bara för att få lite familjetid!

Idag åkte jag hem på lunchen och åt med Mathias, vi försöker göra så nån gång i veckan, antingen hemma eller ute på stan, för att hinna prata ihop oss lite och få lite tid. Idag diskuterade vi julen....Vi har alltid försökt fira vartannat år med hans familj och vartannat med min. Men sen vi flyttade till Halmstad har det blivit lite knepigare...De spelar ju alltid match på annandag jul, vilket betyder träning på juldan och dagen före julafton, men julafton brukar de få ledigt som tur e. Så i år, som förra året, blir vi kvar i Halmstad, och firar jul vi tre, jag Mathias och Amelie. Rätt skönt på ett sätt att slippa julstressen men ändå ledsamt att inte vara med familjen....
Tog upp idag att vi kaaaaanske kan åka hem i jul ändå, en snabbis bara över julafton...Men då kom vi på att Mathias utöver handbollen faktiskt jobbar juldagarna.
"Jag vill inte att du ska känna att det är mitt fel att vi inte kan åka hem", sa Mathias.
Men det gör jag faktiskt inte, vår vardag kretsar kring handbollen, har alltid gjort och kommer alltid göra så länge han spelar. Men visst kan man ibland önska att det vore lite annorlunda, som med så många andra saker i sitt liv,

Nu ser vår vardag ut så här och hur tungt det än kan kännas ibland så är det ju vårt liv. Och jag älskar vår familj och tillvaro!



Kommentarer
Postat av: Camilla C

Schysst!!! Jag är impad...Jag är nu med i din fan-club!!

2008-11-20 @ 20:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0