Så var vi gifta!

Jag har ju döpt bloggen till "Spelarfrun" vilket jag redan fått lite olika kommentarer om. Vad menar hon egentligen? Och, vad är en spelarfru, menar hon allvar?!
Nej jag och Mathias e ju faktiskt inte gifta. Vi lever i synd!!! Om än efter alla år ihop så beter vi oss nog som ett gift gammalt par ändå...

Så vad menar jag egentligen med spelarfru?! Jo det ordet har följt med som en rolig grej, egentligen borde man ju kalla sig spelar-änka med tanke på hur lite tid ens partner spenderar hemma, men det låter ju ofantligt deprimerande så det får bli Spelarfru!
Mina kära vänner med män som också idrottar på elitnivå, ni vet vad jag menar med benämningen, eller hur? Det är att driva lite med sig själv och för en sekund få det att låta kanske en aningen glamouröst än vad det egentligen är.  Glömma för en sekund att det krasst betyder att man är den´som sköter markservicen hemma, den som planerar och fixar, den som får vabba när barnet är sjukt, etc etc. Jag menar det är väl så till exempel de stora fotbollsspelarnas fruar ute i världen har det. Eller?!

Skämt åsido, nej här regnar det direkt inte in inbjudningar till premiärer och fester och Halmstads coola tidningar som Image och Entré ber en inte ställa upp på modereportage eller i läsarpaneler. Vi får inte köra runt i den senaste bilmodellen som den lokale bilhandlaren tillhandahåller för sponsring. Inte heller är jag en glammo-mamma som uppiffad till tårna springer runt på stan och shoppar hela dagarna för den feta lönen min man tjänar.....

Den tiden då Mathias klubb var högt ansedd "på stan" bland de som vet, kan och styr är länge förbi. Nu är de vanliga hederliga arbetare som verkligen kämpar dagligen. Inga räkmackor här inte.
Dock har de släppt en kalender ett par år, där killarna visar lite hud och det har ju varit uppskattat. I år verkar det dock inte bli något av det, kanske inte tillräckligt uppskattat av lokalbefolkningen?!
Så Entré och Image, ta och ring upp grabbarna nu och be dem visa julmodet med bar bringa och ge dem lite extra cred, de förtjänar det!!!

En annan sak som också ligger på mitt bord som spelarfru är att i vått och torrt gå på matcher och visa mitt stöd, att i med och motgång stötta min man, att peppa och hjälpa till när kroppen värker och tröttheten tryter. Att få vara med i framgång och vardag Det är nog några av mina favoritsysslor, så det är ju trots allt inte så pjåkigt att ha en idrottsman till partner. Baby, I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0