Tålamodet tryter

Nu är detta fjärde dan jag bara är inne och hemma småsjuk och med Amelie......Bara känner att jag måste UUUUT! Imorgon blir det jobb och dagis. Amelie är världens sötaste och jättego men jag måste träffa lite vuxna känner jag! och friskare är vi båda två, så nu kör vi igen!
Amelie är i en ofantligt go period där hon ska hjälpa till hela tiden. Vilket är jättebra tycker jag och vi försöker här hemma lugnt och pedagogiskt förklara så hon får känna sig delaktig och duktig. Men hon ska verkligen hjälpa till med ALLT! Sitter jag på toa kommer hon och ska hålla i mig i benen eftersom så gör vi när hon sitter på toa. Ska jag bara snabbt sätta på lite tevatten i vattenkokaren ska hon dra dit en stol och hjälpa till...."Hjälpa mig mamma" säger hon på sin söta halländska dialekt. Ja du kan få hjälpa mig sötnos....
mig och dig e lite svårt att skilja på för henne.....

Mathias jobbar 9-22 idag, härligt värre för honom. Dessutom vaknade han med världens nackspärr och kunde knappt röra sig imorse. Imorgon jobbar han 9-20. Men sen är han ledig tors-sön vilket ska vli skönt, kanske vi kan få lite gjort här hemma. Ja ledig och ledig, handbollen har han ju såklart oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0