Tisdag och hemma fortfarande...

Ja vi fick stanna hemma idag med. Amelie har fortfarande lite feber. Imorgon måste jag f-n till jobbet, det är så stressande att vara hemma ibland. Man tänker på allt jobb på jobbet som bara blir liggandes....Men samtidigt, Amelie och jag själv går ju faktiskt först.

Ingen snö här ännu i Halmstad,men det verkar som resten av Sverige är insnöat. Hade ett rätt roligt samtal med Amelie igår angående snö. För det snöade lite lätt här igår och det var nog första gången hon verkligen reagerade på att det snöade. Förra vintern var hon ju inte lika talför.
- Titta mamma, det regnar!
- Nej älskling, det där är inte regn, det är snö. Titta Amelie, det är vitt.
-Mmm sa hon men jag såg på henne att det där var nåt hon inte riktigt förstod.

Efter en stund sa hon igen,
- Titta mamma, det regnar!
Förklarade återigen att det var snö.
- Nääääää mamma, sa hon med en blick som förklarade inget annat än att jag var knasig, det är regn!
Regn regn regn regn! trallade hon vidare.

Det var så roligt att höra henne! Tror jag får förklara för henne igen när det kommer mer snö!


Kommentarer
Postat av: mamsen-mormor

vilken gulligt barnbarn jag har kram på er

2008-11-25 @ 16:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0