väck mig imorgon älskling - jo tjena!

Mathias och jag har ett litet problem, jag är nämligen sjukt lättväckt och vaknar av minsta lilla. Mathias skulle kunna sova varsomhelst, och vaknar inte om så hela huset skakar. Vilket har lätt till en ganska angenäm situation för honom på helgerna; jag går alltid upp på morgonen med Amelie!!!

Så idag ska vi iväg och handla och har massa ärenden. Så det sista han sa innan vi somnade i natt var, "Väck mig direkt i morgon bitti älskling". Jo tjena.
Nu har jag försökt få upp honom i en TIMME. Suck.

Då blir jag stressad när allt inte blir som vi planerat. Mathias är den mest stressfria personen jag nånsin mött.

VI hade en härlig pratstund häromdan när vi i vår äktenskapliga vardag befann oss i badrummet båda två, jag kissandes och han duschandes.Pratade om vardagen och hur olika vi hanterar olika situationer. Vet inte om det är manligt och kvinnligt kanske.

Men Mathias är självklart trött om kvällarna då han först jobbar och sen tränar, vaaaareviga dag. Men jag är också helt slut på ett annat sätt, inte bara för att jag lämnar och hämtar dagis, jobbar heldag, handlar mat, lagar mat, diskar, tvättar, nattar och dröser ner i soffan vid 21. Nej det som faktiskt gör mig mest trött är allt planerade och allt man håller i huvudet och allt jag stressar upp mig för. Det ska hålla redas på scheman och dagistider, har jag bokat Amelies tvåårskontroll på BVC? Förresten, ringde jag upp min vän? Banken, när fasen var det mötet då? Oj, Kalle fyller år, måste handla present. Och på lördag måste den och det hämtas upp. Måste även fylla i den där blanketten som kom med posten. Får inte glömma att vi tog sista vällingen igår. Soptömning imorgon, ut med kärlet! Amelie behöver mer extrakläder till dagis.
Man e nån sorts evighetsmaskin som aldrig lägger ner för en stund, man bara går och går och går!

Ja så där ser det ut. Jag e inte unik på nått sätt och jag gör absolut inte allt här hemma. Men som kvinna tror jag det är lätt att fastna i den karusellen, "hålla-koll-på-allt-karusellen" även kallad. Mathias har ju koll på vissa av dessa saker med, men det blir aldrig ett stressmoment för honom. Själv kan jag vakna mitt i natten och tänkta " f-n, nu glömde jag hänga tvättan" och inte kunna somna om. För då kommer ju tankarna på allt annat jag ska hinna med innan jobbet imorgon bitti.

Nåväl nu ska jag iväg och förundras över alla shoppinggalna på Gekås i Ullared, och säkert shoppa lite själv med. Tycker deras leksaksavdelning är GRYM, så det blir nog lite julklappar till lill-fia.

Ska försöka gå och väcka min karl nu igen.....


Kommentarer
Postat av: mamma

sä är mammavärlden i de flesta familjer, vi är nog födda till att vara den som tänker på allt.kolla om de finns en sån där varukorg till kråkan,då kan jag ge henne de i julklapp, kram så länge

2008-11-29 @ 10:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0