Back in business och pappa har inga kompisar

Idag gick jag och jobba, Amelie är fortfarande sjuk och har varit hemma med sin pappa idag. Blir nog en dag hemma till.

Letar barnvakt för fullt för att få februaris schema och festligheter att gå ihop, går sådär. Frågade Amelie igår om hon skulle kunna tänka sig att vara med vår vän Martina nån kväll om mamma och pappa behövde åka iväg en stund. (inte alla som passar fröken som barnvakt och det får man ju respektera).
Fick följande svar:
-Inte Martin vaaaa???? (Amelie)
Kunde inte låta bli att skratta rakt ut. Martin är ju Martinas man och världens snällaste, men Amelie är ju inne i nån sorts fas där bara pappa duger av det manliga könet.
-Joo sa ja, Martin kommer nog i såna fall vara med Martina svarade jag.
Amelie blev tyst en liten stund och sen sa hon det sötaste;
- Mamma och pappa kommer och hämtar mig sen vaaaaa????
SÖTFIS! Försäkrade henne om att vi kommer ALLTID att komma och hämta henne om hon inte är med oss, så gulligt att hon ville försäkra sig om att vi verkligen kommer tillbaka om vi åker nånstans utan henne.

Sååå, vi ska väl se om fröken Martina vill vara barnvakt senare i februari, om det passar!

Amelie för övrigt fortsätter med sin söta funderingar och kommentarer. Idag sa hon till Mathias:
- Pappa du har inga kompisar. Mamma har massa kompisar!
Ha ha ha. Lät ju hur roligt som helst. Det är nämligen så att jag har förklarat mina arbetskollegor som kompisar på jobbet och det har ju hon tagit fasta på. Hon har fått hälsa på mig både på gamla och nya jobbet medan Mathias sällan pratat med henne om sina arbetskollegor och hon har aldrig varit med honom på jobbet.
Men idag fick hon följa med, så när jag kom hem kom hon springandes mot mig i hallen och det första hon sa var:
-Mamma, vet du, pappa har massa kompisar! Och de är jättesnälla!
Hon hade fått rita på pappas jobb så hon var så nöjd så.

Sötfis.

Igår föddes våra vänner Linda & Magnus dotter! Stort grattis till er! Har smygkollat på webbisar och hon var så söt så. Ringde Linda idag också och pratade lite förlossning och annat sånt gott som är ett vanligt samtalsämne bland oss som fött barn. Lustigt det där, det blir som en lite inofficiell klubb, "vi-som-fött-barn-och-vet-hur-det-känns-men-vill-gärna-diskutera-och-jämföra-klubben" :-) 
Allt hade gått bra iaf och det ska bli roligt att träffa dem sen när de landat hemma igen! Mitt bebissug ökade om möjligt med 100% och värre blir det väl när man väl får hålla det lilla knytet :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hon är för go, lilkråkan

smart tjej, undrar vad de kommer ifrån?

Kramar till er

2009-02-04 @ 08:36:41
Postat av: mamma

vi kollar på heh

skulle gratta marie men dom har influensan

vi går inte dit då

kram o lyckliga till från oss som är så långt i från

2009-02-04 @ 18:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0