Full fart mot helgen!

Torsdag kväll, maten står förberedd, det blir sallad med rökt lax idag. Väntar på Mathias som är på träning, idag ska vi käka ihop (yippie :-) ). E trött som en hel bäverby som syrran skulle säga och det känns skönt att det snart e helg.
Igår kväll kom Mathias hem sent, han och några av killarna i laget hade suttit kvar och pratat. Deppade självklart. Vi pratade inte så mycket om matchen, han brukar aldrig vilja göra det så där direkt efter, vare sig det blev vinst eller förlust. Han vill smälta saken och jag vet at than tänker mycket på handboll mest hela tiden. Men han kommer ibland och vill prata av sig.

Istället igår natt så pratade vi om huset och fortsatt pyssel. Man har så många ideer men det ska finnas tid, pengar och energi till det med! Vi får börja smått och skjuta på vissa saker som man trodde att man skulle kunna fixa nu under våren. Längtar till sommaren så man kan vara ute på tomten lite. Visserligen ser tomten mer ut som en ödetomt och den behöver mycket kärlek under lång tid för att bli sitt forna jag. Men det är ju ändå lite därför man köpt hus, friheten att bara kunna öppna altandörren och gå ut. För Amelie är det ju rena rama himmelriket!

Imorgon e det fredag och efte rjobbet ska jag ut och äta middag med mina kollegor. Amelie får följa med Mathias på träningen, vilket hon älskar. Hon sitter så snällt på avbytarbänken med en boll och säger inte ett knyst, sen när tränigen är över är det hennes tur, då får hon gå ut och kasta lite boll. Hon brukar ställa sig i mål och säga " så här gör Robban!". Smart tjej!

Kommentarer
Postat av: mamma

hon är för Go min tjej vet hur man uppför sig

smart som den/ kram

2009-02-06 @ 19:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0