Äggfria pannkakor och ny stereo

Ligger i soffan, helt slut. Dagarna är så fartfyllda på nya jobbet så när torsdagen kommer e jag helt slut! Skönt med fredag imorgon. Mathias e ledig i helgen sen jobbar han i stort sett varje helg i februari. Och så drar ju handbollsmatcherna igång igen nästa vecka. Så från och med måndag är det verkligen full fart i familjen AB´s liv igen. Mathias har fått nytt schema på jobbet med och kommer jobba mer kvällar och nätter igen, vilket betyder en sak: Om möjligt ÄNNU mindre tid ihop. Men men, det ska väl gå det med!

Satt med våra februarischeman igår och försökte pyssla ihop dagistider, lämning och hämtning med handboll, jobb och inbokade saker med jobb och vänner. Lyckades jag? Vi får väl se. Februari blir hektisk....

Idag fick jag ett recept på äggfria pannkakor, Amelie är ju allergisk och vi har letat efter ett äggfritt recept länge, för vilket barn vill inte äta pannkakor?! Vår söta vän Martina mailade över det och jag tänkte att då var ju middagen fixad idag. Hämtade Amelie på dagis, Mathias var och tränade och vi åkte hem och skulle göra pannkakor. Lillfisen fastnade ju självklart framför Pippi i vanlig ordning och jag stod och stekte pannkakor för glatta livet. Var så stolt och glad att jag fixat detta till lillfian. När det väl var dags att äta, åt Amelie två tuggor pannkaka, lite grädde och sen var hon färdig. Vilken diss! Nåväl, ett mammahjärta klarar det med. Desto fler åt jag och Mathias och vi sitter nu här proppmätta båda två.

Ny stereo och surroundsystem finns nu i vår ägo. Mathias e glad som ett barn på julafton, vad är det med män och teknikprylar?!!!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Gud vad gott med pannkakor!!



Själv sitter jag med nariga händer efter flyttstäd hela dagen.



Kram

2009-01-29 @ 22:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0