Back at work

Sitter på jobbet och räknar ner timmarna! Det var inte alls roligt att gå in och jobba idag, snacka om att man snabbt vänjer sig med att vara ledig. Amelie, Mathias och jag stapplade alla tre upp imorse på trötta ben och vi pratade inte så mycket nån av oss.
Amelie blev ledsen när hon blev lämnad på dagis för de har slagit ihop flera dagis och det var få barn där och hon kände inte nån och bara en av hennes vanliga förskolelärare var där. Men idag ska vår kompis Therese hämta henne på dagis så ska hon få följa med henne och hennes barn hem och leka lite. Himla snällt, har en känsla av att hon annars skulle varit sist kvar om jag kommit och hämtat henne vid halv sex.
Mathias jobbar 9-20 idag men sen är han faktiskt ledig hela helgen!!! Det är hans första två sammanhängda lediga dagar, utan träning dessutom på säkert en 2-3 veckor. Det ska bli himla mysigt! Vi ska fortsätta pyssla lite hemma och shoppa lite på rean tänkte vi.

Jag glömde ju berätta att jag på nyårsaftons dag fick besök av en gammal kompis, Lisa! Vi arbetade ihop två säsonger på Gotland, i Visby för 5 och 6 år sedan. Vi var ett stort gäng som höll ihop där och jobbade, bodde och festade ihop! Ah dessa minnen! Vi slet åt vill jag lova men hade också så ofantligt roligt. Alla håller kontakten sporadiskt fortfarande, det är lite roligt det med (tack facebook).
Lisa kommer från Umeå så det är ju lätt att räkna hur många gånger vi setts efter Gotland, precis, Ingen! Nu föll det så att hon skulle fira nyår här i Halmstad, på vår paralellgata!!! Så hon hann över en stund och vi satt och snacka lite skit. Det var himla mysigt faktiskt att se henne. Ska lägga in bilder sen.

Kommentarer
Postat av: Sanna E

Vilken outfit tycker du att jag ska fotas i på måndag?

2009-01-03 @ 16:40:56
URL: http://sannae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0