Handboll, basket och så lite sås i huvudet!

Är det måndag eller lördag? Vad är det för datum idag egentligen???! Snacka om att man blir dagblind när man är ledig så här mycket. Är verkligen inte van vid det alltså, förr om åren när man jobbade krog fick man ju på sin höjd vara ledig antingen julafton eller nyårsafton.
Idag är då sista dagen innan verkligheten drar igång igen, ska bli skönt på ett sätt, känner att jag slappat till ordentligt under dessa veckor, men självklart e det rätt gott att gå hemma och såsa lite med.

Ska nu jobba mina sista dagar på mitt jobb för att sen byta jobb på måndag! Ser fram emot båda sakerna, att lämna och att börja. Skönt med lite nystart och nya utmaningar. Tror (och hoppas) på mer fart på mitt nya jobb, tror inte att den ena dagen blir den andra lik.
Mathias kommer få lämna på dagis och jag får hämta i fortsättningen nu när det blir förändringar. Jag ska cykla till jobbet varje dag (burr burr) och ska få hem en trött tvååring på cykeln på eftermiddagarna, få se hur det går! Det blir ju så eftersom Mathias antingen tränar eller jobbar eftermiddagarna.

Mitt dåliga samvete hörde av sig igår. Tjejen från basketklubben här i Halmstad sms:ade om träningstider och att de nu kört igång igen efter alla helger. Jag vill så gärna komma igång igen, och spela basket älskar jag ju, men dels är det ju det där med tiden men främst är jag skraj. Livrädd för att vara helt ärlig. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men att gå utanför sin "trygghetszon", det man kan, är ju sjukt läskigt. Jag kan mitt jobb, jag kan vara mamma och jag kan sköta vardagssysslorna. Men att våga snöra på sig skorna igen efter så många år borta från baskethallarna väcker mycket inom mig. Vi får väl se, jag jobbar vidare mentalt på att våga.

Mathias träningar drar igång nu i veckan med och på fredag är det träningsmatch mot Alingsås i sporthallen här i Halmstad.
Den 15e drar de till Danmark för en turnering där, typiskt nog är dagis stängt den 15e och jag har ju precis börjat nytt jobb. Vi har inte riktigt löst det än, hur vi ska göra med lillfia! Känner du för att vara barnvakt???!

Kommentarer
Postat av: Bror

be mor att ta tåget ner ock vara barnvakt.

2009-01-07 @ 15:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0