Lördagsmys i soffan

 Jag e så glad att jag har Mathias, han piggar upp mig när jag är nere och han känner mig innan och utan. Som tidigare idag, när jag som en tjurig unge deppade ihop totalt när min dag inte blev som jag planerat och jag inte kunde göra färdigt i hallen. Då säger han de rätta sakerna. Och så får jag krypa upp i hans famn och känna mig liten en stund. Då är jag hemma.
Det blev en film i soffan med varsitt täcke och kudde på eftermiddagen, Amelie sov en stund och vi tittade på Keanu Reeves nya film The day the earth stod still, tror jag den hette. Min kropp och mitt huvud skrek efter vila, jag är helt slut efter denna veckan, så jag är glad att jag slappade ett tag, låter inte mig själv göra det så ofta. Men jag ska nog börja lyssna lite mer på min man, han e rätt smart. Ibland. ;-)

Åkte och storhandlade efter filmen och väl hemma gjorde vi egna hamburgare och Amelie var så glad så att hon skulle få hamburgare och sen lördagsgodis. Men hon tog två tuggor och sen var hon färdig tyckte hon och ville upp ur stolen. Jag och Mathias höll som vanligt en enad front och tog snacket om att om man inte äter (behöver inte äta upp allt, men ÄTA) så blir det inget godis och ingen frukt., Amelie grinade ihop totalt. Trötta och hungriga som vi själva var så var väl inte varken Mathias elle rmitt tålamod det bästa. Det blev en del diskussioner iaf vid matbordet.
Plötsligt får jag för mig att känna på hennes panna, och stackarn är ju jättevarm! Tog tempen och det visade sig att hon hade nämare 39 graders feber..... Tror både jag och Mathias kände oss som världens hemskaste.
Barn är ju bra lustiga, en annan hade ju legat däckad med 39 graders feber men just nu sitter hon på vardagsrumsgolvet och lägger pussel..... Sötfis.

Förresten, rådfrågade grannen som är snickare angående pärlsponten. Den behöver bara vila ett par dygn. Blev genast gladare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0