Matlåda - en imagefråga

Snillena har spekulerat igen. Om matlådor. Varför är det mestadels kvinnor som har matlådor till jobbet? Singlar som familjemödrar? Går du in i ett lunchrum runt tolv, kan du vara rätt säker påatt det sitter en gäng kvinnor där och snicksnackar om livets stora och små. Men män, de är ofta lätträknade. Iaf inom kontor som jag arbetar.
Man kan ju undra varför jag skriver om det idag men jag har reflekterat över en hel del min första vecka på nya jobbet, detta är en av sakerna!

Vi har olika teorier. Mathias hade två och jag har en, självklart anser jag att min är den rätta!
Mathias ansåg att det fanns fler anledningar men att de mest troliga var;
1) män äter sig proppmätta ibland, då är det bra äckligt att äta samma sak dagen efter igen
2) män glömmer matlådan hemma.

Själv tror jag det är en imagefråga. År 2009 går det fortfarande inte riktigt hem rent imagemässigt och prestigemässigt att sitta och äta rester från gårdagen med grabbarna på jobbet.

För visst finns det väl roligare saker att lägga pengarna på än mat ute på lunchen?! Jag menar även om man är högavlönad lägger man dem väl hellre på nån semester eller schyssta armanibrallor???!
Jag är inte högavlönad, Mathias likaså., Men vi äter oxå ute en del. Och vår anledning går iofs inte ihop med nått av våra resonemang. Det är mer lathet!

Läste Blondinbellas, gynnings och rosings blogg för första gången idag. Suck. Som sagt, inte för att jag skulle vilja byta för alltid, men en sak stod ju verkligen klart efter jag läst dem. Mitt liv innefattar inte så värst mycket vardagsglamour. Men desto mer snoriga pussar från en söt tvååring och ett par skäggiga pussar från en snygg karl..... Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0