Proffskock och secondhandköp

Lördag kväll....sitter här i soffan med ett glas vin brevid mig. Emma pratar i telefon med sin karl och Amelie irrar runt här övertrött med en tomteluva på. Mathias ska iväg på 25 års skiva och vi stannar hemma. Var tänkt att vi skulle gå allihopa först men vi, jag och Emma, måste planera lite inför vår väns bröllop i mars, vi ska ju nämligen vara toastmadames!

Emma kom igår och vi hann med en lunch på stan innan jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet. Kvällen spenderades i soffan med lite vin och fnitter. Idag har vi varit på Amnestys loppis där Emma hittade koppar till en gammal tekanna hon har och jag köpte en spegel till hallen som jag ska måla om lite. Supernöjda med våra fynd åkte vi hem och satt och spånade inför bröllopet. Amelie däckade i soffan med Mathias och sov sött ett par timmar, då passade vi på att åka och handla.
Sen nu ikväll har vi lagat en god fiskgryta, vi hitta på lite och vi lyckades faktiskt. Serverades med en svalkande sås och gott vitlöksbröd. Själva e vi sjukt nöjda faktiskt! Mathias fick lite spontant ge oss lite beröm efter vi tjatat om hur gott det var....thihi.
Nu ska jag natta Amelie sen ska vi lyxa med lite Ben & Jerry och så ska vi fortsätta med bröllopet!

E jätteglad att Emma e här. Det är lite mysigt med besök "hemifrån". Har sagt det förut men det tåls att sägas igen: det finns få personer som verkligen känner en. Emma är ytterligare en sådan för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0