Shopping på stan

Idag har vi spenderat några timmar på stan och shoppat kläder, ofantligt trevligt! Det blev 3 par jeans, två tröjor och en mössa till Mathias och ett par jeans, tre toppar och ett skärp till mig. Handlade mest på MQ och Carlings, MQ´s rea var grymt bra och jag är lite ledsen att jag inte hann dit igår morse på medlemsrean. Mathias hade spanat på en FilippaK tröja på MQ men de var självklart alla slutsålda, så nu går han här hemma och är sur på sig själv som inte köpte den till ordinarie pris på en gång när han såg den! På Carlings här i stan är de ofantligt hjälpsamma, och Mathias som annars har riktigt svårt att hitta jeans pga sin längd och sina benmuskler (helt ärligt!) fick hjälp och hittade två par där.
Kändes konstigt att komma hem och inte ha shoppat något till Amelie, men om man ser till hennes garderob så är det ändå större än våra två ihop!!! Hon var som ett ljus hela dagen vilket underlättade när man trängs på stan med alla andra rea-shoppare.
Själv deppade jag återigen ihop litegranna när jag såg mig själv i spegeln i provhytten. Usch alltså. Inga byxor passade då min "efter-grav"-mammakropp har samlat allt fett runt midjan. Men återigen, man kan ju göra nått åt det, måste ta tag i mig själv, gäller bara att hitta motivationen och sluta hitta på ursäkter. Men att prova jeans under mens är ju kanske inte att rekommendera.

Efter shoppingen tog vi en tvårätters på Joss här i stan, har aldrig ätit där förut. Det var helt okej mat, men jag som är en gammal servitrasa kan aldrig helt slappna av när jag är på krogen utan granskar personalen, maten, inredning etc. Arbetsskadad, javisst! Mathias är alltid rädd för att jag ska säga nått dumt, men jag är alltid snäll!!!! Däremot vet man ju vad man bör få och ska säga till om när man går på restaurang.

Lagom hemma till körslaget där vi hejar på Team Nanne för där är en gammal basketkompis till mig med, Nina! Nu ligger Amelie och sover på pappas bröst i soffan och jag sitter med laptopen i knät, fortfarande mätt som en gris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0