Ikea och akuten...

Igår var det ju äntligen fredag! Amelie fortfarande riktigt sjuk med hög feber och Mathias var hemma med henne. De hade ingen träning på eftermiddagen heller, vilket jag helt glömt bort, så vi fick faktiskt hela eftermiddagen och kvällen ihop.
Köpte lite Thaimat och försökte oss på att skruva ihop vår jättebyrå till sovrummet, Amelie slocknade på soffan vid 21 men vaknade vid 23.30 och var otröstligt lessen igen. Vi tog tempen och hon hade 41,5 GRADER!!!! Blev samtal till sjukvårdsupplysningen och på deras inrådan åkte vi in akut,

Väl där blev vi väl omhändertagna, Amelie var jätteduktig och kissade på potten (kissa blod), tog blodprov i fingret och lät doktorn undersöka henne grundligt. Det visade sig att hon har urinvägsinfektion. Så tack Xandra för tipset, har haft det i bakhuvudet hela tiden sen du skrev det. Hon fick antibiotika som hon ska äta i tio dagar och så ringer läkaren i början av nästa vecka för att se om vi behöver göra något mer. På små barn som får såna här infektioner brukar man antingen ta ultraljud på njurarna el ev. röntga.

Så det är en lite sliten familj som vaknade här idag. Mathias har somnat om, jag pratar med orolig släkt och Amelie ligger och gosar brevid mig i soffan. Febern är fortfarande hög, vi får inte ner den under 39 ännu, men förhoppningsvis ska det släppa lite under dagen.

LILLFIA! Som sagt, mitt mammahjärta går i bitar och se henne så liten och sjuk.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0