mamma och pappas lilla sjukling

Kaosmorgon som vanligt. Jag hade en väldigt inplanerad och stressig dag framför mig, Mathias med, bilen skulle in på service, Amelie till dagis, Mathias skulle jobba till sent, jag med. Amelie var på riktigt grinigt humör, ville inte till dagis. Hon hade ingen feber och hade inte ont nånstans så det blev dagis till slut.
Men vid lunch ringde de, hon var sjuk. Otröstligt grät hon och när jag kom till dagis hade hon somnat i favoritfrökens knä. Väl hemma slockande hon snabbt igen på soffan, över 39 graders feber, Hon vaknade kort där efter, febern hade stigit till 40 grader och hon kräktes. Alla med barn vet hur det svider i lilla mammahjärtat att se sitt barn så sjuk och dålig,
Mathias kom hem från jobbet så jag kunde gå tillbaka ett par timmar. Imorgon delar vi på vab-dagen.
Vi har diskussionér här hemma vad hon är för sjuk. Mathias tror kräksjuka för att hon kräkts två gånger. Jag tror hon kräks av den höga febern. Hon fryser, har ont i halsen, hostar och hög feber. Luktar ju influensa tycker jag.
Nåväl, nu sover hon igen i soffan, få se hur natten blir...

Själv sitter jag och tittar på Greys Anatomy, Mathias ruttnar på såna serier och har gått in i sovrummet för att tapetsera det sista!

Kommentarer
Postat av: Xandra

Stackars Amelie! Bonnie gjorde ju så med i december, hon hade urinvägsinfektion. bara ha det i baktanken! de brukar ju inte få feber när de har kräksjuka!!



Xandra

2009-03-19 @ 09:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0