Middag framför Tv:n...

Amelie och jag sitter och äter. Framför TV:n. Det är en sån dag. Amelie är toktrött efter att ha vänt på dygnet helt förra veckan då farmor var här och det är liksom inte värt att tjafsa. Hon ville äta framför Tv:n. Framför Drömmarnas Trädgård, och då fick hon det. Man får välja sina strider!
Ska pyssla vidare i sovrummet sen, en långsida kvar sen är det klart! Nu återstår då bara att välja golv....

Jag och Mathias pussade varandra hej då imorse och sa lite skämtsamt att vi syns till helgen. Men lite så är det.  Men förra veckan var värre. Alltid nåt.

Måste ju skriva nått om handbollen med, nått som irriterar mig så fruktansvärt är vissa profiler inom Drott som lever kvar på gamla meriter. Som har inställningen att de kan allt om handboll och marknadsföring, de som har inställningen att man ska vara jäkligt glad för att få spela i denna anrika klubb. Och de som sitter, trots höga positioner inom klubben, och rackar ner på sina spelare och hånfullt säger att alla som vill ha sina pengar tillbaka för inträdet för H43 matchen kan få det. Det stör mig. Hoppas hoppas hoppas, man får ut det gamla och in med det nya nu när nysatsningen ska komma med ny hall och ny marknadsföringsansvarig. Hoppas. Att mycket snack men lite verkstad inställningen försvinner.
All heder till Tomas som drivit detta lag framåt under sina två säsonger som tränare, men som alltid fått kämpa i motvind med både det ena och det andra. Jag hejar på dig.
Jag hejar oxå på varenda kille i laget som dag ut och dag in kämpar på och sliter och tränar för futtiga korvören med konstant press, stress och kritik ringandes i sina öron. Nu väntar kval och jag vet att de tar det.  Klart Drott kommer vara kvar i elitserien nästa år, inget snack om saken. Och då nästa säsong hoppas jag de alla får spela och träna på, i lugn och ro utan att en massa förståsigpåare ska ge sig in i leken. Håll er borta från hallen. Vi som är där försöke rstötta laget så gott det går, i med och motgång, och det är vad man ska göra.

Kommentarer
Postat av: Therese

TACK, det värmde gott i ett hjärta med sår skapade av handboll....

Puss och Kram från mig till både dig och lillan!

2009-03-16 @ 20:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0