Vad ska vi göra med all tid?!

Sista matchen i grundserien igår. H43 stod för motståndet men matchen betydde noll. Det är ju redan avgjort, Drott får kvala, H43 klarar sig kvar i ingemansland. Och matchen var därefter, loj och jäkligt trist att titta på. Störde mig på H43 självgoda uppträdanden och eviga snack med domaren om varenda domslut, störde mig på Drotts coachning, och störde mig på hur lite folk som var där och hur få av dem som e där som verkligen försöker stötta. Nåväl, nu siktar vi in oss på kval istället, första matchen går den 30e mars.
Pratade lite med Nina, Micke Mattsons flickvän, om nästa säsong. Detta är en rätt oviss period för alla, inga nya kontrakt är skrivna, spelare vet än inte hur de ska göra, motivationen tryter och orken finns inte riktigt där. Vi pratade en del om Mickes framtid och sen frågade hon om Mathias. Mathias kommer ju mest troligen lägga ner efter denna säsong, vi får det inte att gå ihop längre med jobb familj och handboll, Och för att inte prata om hans kropp som är helt sönder.
Vi skrattade lite jag och Nina och pratade om vad man ska göra med all tid som man sen får för varandra när inte handbollen är deras andra hälft. Och hur roligt det än känns att man är lite skraj. Vaddå, ska man göra som alla andra par och ses varje kväll? VA?!
Men dessa fördelar som kommer med att lämna elitserien är ju övervägande. Jag menar, tänk bar aatt få varje helg ihop! Att få spontanboka en semester om andan faller på, att faktiskt ta sig ett extra glad rödvin till middagen på fredagen.....Ja där är ju bara några få fördelar, rätt så egoistiska sådana för mig, självklart finns det ännu större viktigare, så som att få en man som inte konstant kämpar med stressen och pressen och som har en kropp som så småningom ska bli någolunda hel igen.

Idag kämpar vi vidare i sovrummet, allt grundarbete är nu gjort, alltså den trista delen"! Nu återstår tapetseringen! Vi sover i vardagsrummet så länge och de tkänns som vi är tillbaka i vår etta på Kungsholmen.... Den lilla ordning vi faktiskt skapat i vårt kaos är uppochnervänd igen tack vare sovrumsrenovering, hantverkare som är här och fixar med fönstren och besök från svärmor. MEN vi ser ljuset i tunneln......

Solen skiner in på mig när jag ligger här i sängen, ser ut att bli en bra dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

allt skall inte var klart på kaffekvart,men vet hur de känns, man tror att allt skall gå snabbt,men tar så mycke längre tid, kan jag komma i slutet av april?kram till er

2009-03-15 @ 22:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0